28 JAN.;

Har precis sett ett avsnitt av Hanna Hellquist serie "jakten på lycka", och åhh vad jag gillar henne. Och btw så tror jag vädligt mycket på det där med att man kan tänka sig till lycka. Okej, kanske inte helt & hållet med tanken har helt klart en stor roll. Man kan ju välja hur man ser på saker.
Som idag tillexempel, jag skulle pumpa min cykel med pumparna som finns på skolan, sånadär automatiska. Hade försökt göra det igår men då fick jag inte av ventilhatten för mina fingrar typ var stelfrusna,vilket jag igår var mycket bitter över.
Men idag gick det! Men såklart skulle något annat krångla, istället för att pumpa in luft i däcket så släpptes ALL luft ur. Jag försökte och försökte, det var svinkallt & massa folk gick förbi och bara glodde. Kunde ingen hjälpa mig eller?!
Så gav jag upp, svinarg.  Var vääldigt nära på att slänga cykeln, men jag började släpandes på cykeln traska hemmåt. Tyckte att alla jag mötte glodde på mitt punkterade däck, så jag blängde ilsket tillbaka.
MEN! Då bestämde jag mig för att inte alls vara arg för att jag hade fått (skapat det själv!) punka på cykeln. För vad tjänade det till att vara sur för det? Så jag bara släppte det, jag bestämde mig för att inte låta den händelsen göra mig på dåligt humör. Och det funkade!
Nu jag har ställt in cykeln i trapphuset  så att ventilen ska tina upp & imorgon kommer pappa och fixar det.
Den här situationen hade jag kunnat hantera heeelt annorlunda, så väl känner jag mig själv. Jag hade mycket väl kunnat ringa och skrika på pappa, eller kanske Gustav, att inget funkaaaar och fixa det NUUU. Lite som en arg 13-åring. Men det är nog slut på det nu!

TÄNK POSITIVT GOTT FOLK!

Skriv!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0