7 FEB.;

Igår begav sig jag, Johanna & Gustav oss iväg på en liten promenad, och vi hamnade visst på Ikano. Där råkade jag visst pröva ett var jeans, som jag visst köpte med (ändrade mig 79 gånger inne på Carlings om jag skulle ha dom eller ej).
Sånt här händer väldigt ofta mig, att man bara råkar köpa saker, känns det som. Och jag antar att det inte är bara jag som 'råkar ut' för detta fenomen ?(hehe).
Men det värsta är att jag ofta får någon lätt form av ångest när jag gör så,köper saker på impuls - för jag känner mig verkligen inte värd det jag köper. Jag måste liksom känna mig 'duktig' för att få köpa något. Och ofta handlar det om ifall jag har pluggat ordentligt eller ej. Jag tänker ofta i dessa termer, i mitt undermedvetna I guess, "om jag läser en kvar nu så kan jag få äta/ se på det tv-programmet/göra ditten eller datten..". Måste liksom känna mig duktig och nyttig innan jag gör något som jag egentligen vill göra.
Men jag tror ändå det funkar, och jag antar att jag inte är ensam om det.
Så igår sa jag att nu när jag köpt dom där jeansen måste jag plugga när jag kommer hem. Gjorde jag det? Nej, tog en liten powernap, bakis som jag var. Men nu på morgonen har jag faktiskt pluggat. Och det känns så bra! Har liksom gjort mig förtjänat av dom där byxorna... och den där fina klänninen jag beställde från asos......
Ska plugga lite till efter skolan idag, sen ska jag nog unna mig lite träning. Alternativt häng med Johni om hon känner för det. Alternativt träna med Johni?

Blev inte detta inlägg väldigt osammanhängade och seriöst nu? Haha yeye, ska läsa TVÅ sidor till, sen är det scholii som gäller.

Skriv!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0